Počas seminárov o ECM sa diskusia týkala niektorých zaujímavých detailov, na ktoré možno bude potrebné v budúcnosti nájsť odpovede:

1. Potrebuje ECM aj také železničné vozidlo, ktoré nikdy neopustí prevádzku spoločnosti, no na údržbu je ho potrebné dopraviť aj po železničnej infraštruktúre?

  • spoločne je potrebné nájsť odpoveď aj mimo Vykonávacieho nariadenia komisie 2019/779, no v tomto nariadení , v čl. 3  - Systém certifikácie nie sú uvedené žiadne výnimky.

2. Nebolo by vhodnejšie použiť hodnotenie významu príčiny poruchy podľa AVV v stupnici od 1-5? (trieda poruchy)

  • je potrebné zvážiť túto možnosť a podrobnejšie analyzovať, či triedy chyby definované v AVV Dodatok 2 P09 je možné využiť aj pre význam technických následkov porúch.

3. Nie je vhodnejšie a efektívnejšie použiť jednoduchšie stupnice na hodnotenie významu následku, pravdepodobnosti vzniku a pravdepodobnosti odhalenia príčiny poruchy ako 1 - 10?

  •  väčšina noriem uplatňujúcich FMEA, ktoré sú používané vo svete definuje 10 stupňové stupnice (AIAG, QS-9000, VDA a ďalšie). Ale majú hlavne odporúčací charakter.

Ak máte akýkoľvek návrh na širšiu diskusiu, ak máte nejakú otázku, prípadne by ste chceli zverejniť svoj názor alebo odporúčanie pre ostatných, neváhajte nám napísať na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.